Heeft u een klacht?
Wij doen er uiteraard alles aan om de behandeling en het contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. Het kan echter gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling. Ook zou het kunnen dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat. In alle gevallen is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut, u kunt gerust even contact hierover opnemen. Het kan ook zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek zou confronterend kunnen zijn. U kunt dan natuurlijk iemand meenemen naar het gesprek, bijvoorbeeld uw partner of een familielid. Maar u kunt uiteraard ook uw klacht per brief of e-mail indienen. Ik zal uw klachten te allen tijde met zorg behandelen en onze uiterste best doen om tot een passende oplossing te komen.
Externe klachtenregeling
Het kan ook zijn dat u uw klacht liever niet rechtstreeks bij mij indient. Ook dat kan uiteraard. Ik ben aangesloten bij een externe klachtenregeling.
Hiertoe kunt u zich wenden tot het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Alle informatie daarover kunt u lezen in de speciaal voor patiënten opgestelde folder (PDF).